POKE!

date:17/09/2012
time:11.25pm
mood:biasa2 je..

setelah beberapa tahun aku berkecimpung dalam dunia fb ni,baru minggu ni aku pandai mengunakan aplikasi Poke tu.. alah..mende alah yang kt atas tu.. giler xgiler aku pny slow dalam hal ehwal menge"poke" ni.. dulu aku pelik gak pasaipa orang2 dok bising pasal poke ni.. tp aku wt xheran jela..jauh sekali nk try gunakan mende alah tu..

Tapi setelah aku telah dipoke oleh seorang insan bernama lelaki,aku mcm terkena kejutan budaya poke mengepoke ini.. aku seolah2 baru terjaga dari tidur dan mcm berhalusinasi sendiri.aku..aku..giler ayat hiperbola tuh.

akhirnya,aku membuat keputusan untuk membalas poke'an orang itu..itupun setelah aku mengkelik notification tersebut dan die tulis poke back bru aku tahu mende itu boleh di poke semula..ala2 macam balas2 cuit mencuit gitu..aaawww...
kelik untuk tumbesaran.gambar.
credit pic:fb aku sendiri.bahagian nama aku highlight sbb blm bersedia untuk mendedahkn kerahsiaan negara..puuiii...

akhirnya aku pon berbalas poke dengan insan tersebut. aku bls,die poke,bls,poke,bls,poke,bls,poke..
sampai aku rasa macam nak menghempoke insan tersebut.baru aku rasa perasaan orang yang cemuih dengan aktiviti mengepoke ini..itu baru sorang.cuba bayangkan kalo aku ni seorang retis.berapa ribu poke yang nk kena balas.mahu jatuh terduduk sebab nk bls poke2 peminat aku.ehh..perasan pulak..

akhirnya aku buat keputusan untuk membuat 'ade ahkak kesah dengan kau pny poke?'.
kuikuikui..gelak penjenayah.

tapi disini aku nk membuat rumusan,sinopsis dan kesimpulan tentang aplikasi poke ini.
1.poke bermaksud cuit atau mencucukgoogle translate atau jolokcitcatdotcom.
2.poke adalah aplikasi dalam fb.
3.poke boleh dibuat oleh lelaki kepada wanita,lelaki kepada lelaki,wanita kepada wanita
4.poke juga boleh dilakukan oleh buka muhrim kerana ia bukan lah zahir malah di alam maya semata2.
5.jgn cuba2 untuk mengepoke di alamnyata terutamanya kau(lelaki)mengepoke dia(wanita) yang bukan muhrim@tidak dikenali kerana berkemungkinan besar ko akan mendapat hempokekn yang maha hebat dari wanita tersebut atau bapaknya.
6.sekian.hilang idea.aku nk tido.

sekian.
masa:11.55pm
p/s bahasa kasar kepada cinta hati:-benci ah kau ni..nk tido,tido jela..kecoh plak aku nk tido lmbt.belum kahwin dh nak kontrol bagai..kang aku ceraikan baru tw.kalau dh kawin ko nk ajk tido blm abes ayat kau aku dah sampai katil dulu..grrr...gatai


THE LEFT HAND OF BEAUTYMONSTERZ

No comments:

Post a Comment